Tuesday, January 03, 2012

(34 Gambar) Ber'site visit' at Bukit Layang-Layang, Pasir Gudang



Ehemm. Kat header aku tu kan ade ayat "dia update bila dia...." kan? So, aku rasa yang blank tu aku patut isi dengan perkataan "nak exam". Maka bila disambung ayat itu jadilah sebegini "dia update bila dia nak exam" (-.-')

Dah tu nak buat macam mana, aku deactivated fesbuk demi exam kali ini. Sebab takut lagha katanya (padahal ada alasan lain). Huuuuhuuuuu. Jadi, blog sahajalah tempat untuk aku berhibur dalam tempoh 3 minggu ni. Habis je paper last nanti (19hb) laju-laju aku akan activate fesbuk semula. Yeay!

Anyway, since dah terasa penghujung sem ni, rajin pulak aku bukak balik folder-folder gambar sepanjang 2 tahun setengah kat uthm ni. Tetiba terbukak folder masa pergi site visit kat Bukit Layang-Layang kat Pasir Gudang tempoh hari. Rasanya awal Disember kot kitorang buat site visit untuk subjek Rekabentuk Landskap. Tempat ni sangat sesuai untuk aktiviti riadah seisi keluarga.


Dah... aku tak tahu nak explain bebanyak pasal tempat ini. Layan jelah gambar kat bawah ni yer.



Dalam bas haruslah duduk tepi minah ngetnget ni. Hiks. Takde calon lain yang sesuai duduk tepi aku (-.-")









Satu lagi bas yang follow ke Pasir Gudang hari tu. Bas yang aku naik agak season sikit la dari bas yang lagi 1 tu. Dah tu guane, budak-budak chinese laju je penuhkan bas tu dengan kaum dorang #takaci



Sesudah sampai. Tunggu Puan lecturer sampai. Oh ye, lecturer untuk subject Landscape ni diterbangkan khas dari MPPG.



You guys so gorgeous la. Muahmuah sikit :P




Pintu masuk (^__^)



Ha.. Dah nama pun Bukit Layang-Layang kan. Haruslah ada kincir angin untuk tahu arah angin yang bergerak + kelajuan angin. Zzzzzzzzzz.
#cheguBella


With Hafiz. Macam tak percaye Hafiz 1 group dengan kitorang. HAHAHA.
#troll


Ni la Puan lecturer aka Puan Zanariah. Happy LOL kitorang berjaye jejakkan kaki kat sini.



Hafiz and Azmi. 
Macam khusyuk sangat je dorang dengar briefing dari Puan Zana. Padahal tak pun !




Master plan for Laman Rimba Pasir Gudang, Johor.
(*__*)


Dalam kawasan tu ada 1 kawasan yang dipanggil Laman PBT. Ada beberapa taman untuk beberapa daerah kat negeri Johor. Contoh macam dalam gambar ini ialah taman Majlis Perbandaran Pasir Gudang.



Ohhh. Khusyuknye ketua melukis. (-.-")
Kuikuikui. 


Yang ini pulak pantang hala kamera kat dorang. Sanggup jadi statik untuk beberapa saat bagi menghasilkan gambar yang berkualiti (-.-")



Ha, yang bangunan tinggi tulah MPPG. Tinggi kan? 


#gambarfeveret


Lelaki dan empat perempuan. Suami dan isiteri-isterinya.
Kahkahkah. Mati kena patah petir aku berani buat caption cenggitu.



Bagi aku rasa kawasan ini kurang selamat. Mempunyai risiko dan hazard.
Sebabnya tak ada penghadang kat tepi tasik tu. Kang tetiba terjatuh dalam tasik tu ashane?



Santek la gambar ni. 



Berehat kejap untuk tangkap gambar kehkehkeh. Thanks Pija. Kalau tak ada kau, takde gambar ini. 
#bodek



Padang yang super cantek untuk outdoor photoshoot. Ha, nampak tak ada 2 orang budak perempuan duduk dalam gambar di atas? Budak-budak tu celebrate birthday kawan dorang kat tepi padang layang-layang ni. Padahal cuaca adalah sangat bahang pada hari itu.
(-.-")


Aku tak mampu nak lompat. Kahkahkah!



Napa nganga-nganga Amy woi?



They are best friend since when?



Aku takde gaya langsung macam pro pegang dslr. sobsobsob. tsk (-.-")



Sangat nais kan? 



Alolo. Sian kat dia sebab dalam album ni tak banyak gambar dia. Kehkeh.



Lepas siap solat Zohor, kitorang ke destinasi seterusnya pula iaitu ke pejabat MPPG untuk sesi full briefing pasal Pasir Gudang dan kawasan sekitarnya.
Time ni majority dah penat plus mengantuk. Dahlah kat luar hujan dengan lebat. Sejuk pulak tu kat bilik taklimat tu, sangat nais kalau dapat lelap seminit dua.



Lebat kan? Tapi bulan Disember memang Johor kerap hujan.
Mujur uthm tak banjir.



Lepas sesi briefing, sesi makan-makan pulak. Fulamak, bagai buaya disuap 10ekor ayam. Semua makan dengan gembira. Haha. 



Dan yang terakhir adalah sesi fotografi dengan Puan Zana dan pembantu beliau. 



Okay. Budak paling depan dah baut aksi mental beliau. So kesian kat awek dia dapat bf cenggini. Sabar ye dik :P



Kat dalam pameran kawasan Pasir Gudang.
#bff


Gumoknye (-.-")



Geng kephoci kuasa dua! HAHA.


#eh? dah habis? Okaylah itu je gambar yang mampu aku upload. Sebenarnya banyak lagi tapi tak kan aku ngek sangat nak upload semua kat sini kan? Muntah hijau pulak korang nanti. 




Have a nice day reader(s) !

xoxo






1 comment:

Selamat Maju Jaya ;D