Monday, October 24, 2011

Melaka (Part 1)


As-Salam.




Last weekend i had a short trip with the gangs. We went to Malacca je pon :P 

Dan....... disebabkan aku malas nak menaip moh le layan gambar jer.

Semua gambar kat bawah ni sepanjang hari pertama (siang) kat Melaka. 


Yeah! Kamilah pelancong di dalam ini negeri~ 
Batak itu dan ini menguasai diri~ kehkehkeh
:P




Sampai je Ayer Keroh terus menuju ke Taman Rama-Rama. 
Nasib jelah ada GPS ynag kadang-kadang tak membantu tu ;P 
Sebab masing-masing dah tak ingat jalan ke sana sebab dah lama tinggalkan bumi Melaka
(haha ayat macam bahabbibibi je :P)




Burung yang buat orang terkezut sebab "eh eh ada burung la atas tu.."
kusssss semangat sebab burung ni tak dirantai~




Gambar feveret sebab colorful hohOOoooo.




Kat taman rama-rama ni memang berbaloi jugaklah kalau masuk. RM8 per entry. 
Memula bajet taman ni penuh rama-rama je tapi pakej sebab ada burung, ikan, arnab, harimau, ular buaya blablabla. 
Cuma gajah je takde okay.








Dalam mini museum. Takde apa pun dalam museum ni. 
Dalam ni just ada replika jenis rama-rama & jenis kumbang je ~





Okay dah settle explore taman rama-rama. Letih jugak. 
Dahlah ramai gile budak sekolah (!___!)
Yelah, UPSR kan dah habis. So turn dorang pulak nak berenjoy. 
Tapi aku ?




Yeay! Akhirnya dapat jugak bergambar kat Jalan Merdeka ni.
Over betul tau batak kitorang ni. 
Kat mana-mana pun mampu berdiri statik untuk snap gambar.
HAHA.



Ada gaya macam pelancong dari luar negara tak?
(!_____!)




Sorry. 
Gambar belakang aku kaburkan sebab takut menyentuh mana-mana sensetiviti.




Buruk giler gambar ni kan? Dan yang takde dalam gambar ialah aku.
So, haruslah aku yang sedang memegang kamera.
#ihateit







Okay itu je gambar untuk entry part 1 ni. Nanti kalau aku rajin aku update part 2 punye #melaka


Tschuss !





No comments:

Post a Comment

Selamat Maju Jaya ;D